Intervju med Paulus Eliasson
Paulus Eliasson – man kan väl nästan säga att du föddes i Maranataförsamlingen?
-Det kan man absolut. Mina föräldrar kom med i församlingen två år innan jag föddes.
Sedan fick du namnet Paulus. Har det betytt något för dig att heta Paulus?
-Jag vet inte. Det är väl litet förpliktande. Folk brukar reagera på det och brukar kommentera, och det kan vara en slags öppning för att börja prata med folk. Namnet Paulus betyder egentligen den lille, den värdelöse, så jag försöker hålla mig på jorden. Det är ett väldigt ovanligt namn, och nästan ingen i Sverige heter det.
[Läs mer]