Hindren ger vika i Jesu namn!

Vittnesbörd av Tony Eriksson

Det är jätteroligt att få komma till församlingen på Bällsta och besöka er, och jag är så tacksam till Gud. Ni har betytt mycket i mitt liv och det är ju så att vi har människor som betyder någonting i våra liv och som hjälper oss framåt i olika stadier i livet, och ni var sådana för mig. Det är en glädje att få se er alla och hela församlingen.
En sång tonade i mig hela tiden när jag var på väg hit. I min församling sjunger vi lovsånger och ibland har vi enkla bönemöten då jag brukar gå fram och sjunga gamla läsarsånger. De som då lyssnar förundras över att jag kan så många läsarsånger. Samtidigt tycker de att sångerna är så fina, för det är levande ord, eftersom den som skrev sången också hade upplevt den. Det är härligt att sjunga nya lovsånger, men det är också härligt att sjunga de här gamla sångerna. Jag vet inte varför jag fick den här sången, den kanske talar till någon speciell:
”Spärras din väg utav hinder så väldiga, och utav berg så skyhöga stå. Räkna med Gud, ty han gör det omöjliga. Han gör vad människor inte förmår.”
Jag vet inte vilket berg som står framför dig just nu, vilket omöjligt hinder du har framför dig. Kanske verkar böneämnet som du bär på så stort och omöjligt, kanske den situation du står mitt i känns omöjlig. Men Herren förmår att flytta på berg, och även att flytta på sjukdomar. Har du ett stort berg framför dig så tänk på vad Jesus sa: ”Om du har tro som ett litet senapskorn, så säg till detta berg: Kasta dig i havet.” Vi får säga detsamma, för vi bär Jesus i våra hjärtan.
Jag kan vittna om personliga böneämnen jag kämpat och varit inför Herren med. Jag bad och bad, och tyckte att allt var så omöjligt. Jag sa till Herren: ”Nu får du ta hand om det, nu får du flytta på det här berget, nu får du lösa det.” Och vi började att be, och märkte att Herren började göra under och gav bönesvar på det mest fantastiska sätt.
Gud är densamme – alltid. Han öppnade havet för Israels folk och det är samme Gud vi tror på. Om det är små eller stora böneämnen vi har, så är han med oss.
Tack för att jag fick komma hit och dela med mig. Gud välsigne er!

Föregående inlägg Avslöjad synd är nåd från Gud
Nästa inlägg JESUS – tänk på mig!

Relaterade inlägg

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x