Kraft till seger

Anne Björg Imsen ”Vad skola vi säga härom? Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss?” Rom 8:31 När jag för ett halvt år sedan flyttade till Örebro, var jag väldigt nyfiken och undrade mycket hur det skulle kännas att komma till denna beryktade församling. Jag hade ju hört både negativa och positiva rykten om Örebro Fria Församling. Själv ville jag dock bilda mig en egen uppfattning och icke lyssna rykten. Till min stora glädje erfor jag redan vid det första mötet jag bevistade, att Guds Ande verkade. Av nåd har jag fått växa upp i ett troende hem, där vi barn fick lära oss att gå bönens väg. Jesus har bevarat mig, så jag har inte behövt smaka på vad ,världen har att bjuda. Nej, jag har haft nog med Jesus. Jag har fått rika upplevelser med honom och verkligen funnit den största lyckan i livet. När man är frälst, lever man inte ett trist ungdomsliv. Livets största lycka får vi erfara på knä vid korset. Tänk, att få alla synder förlåtna! Vilken kärlek Jesus har bevisat oss, då han offrade det största någon kan offra, nämligen sitt eget liv. Tänk vad underbart! Vilken gränslös kärlek! Måtte vi verkligen bli fyllda med sådan kärlek till våra medmänniskor, att vi kan vara med ioch vinna dem för himmelen. Vi har ett stort ansvar, vi som kallar oss för troende. Det gäller att vi verkligen lever livet helt för Jesus. Vi har hört så ofta den sista tiden, både i budskap och profetsior, att Jesus kommer snart. Det gäller att vi verkligen gör en insats för att vinna själar för himmelen. Till Guds ära måste jag säga, att jag har upplevt mera med Jesus detta sista halvår, än jag tidigare gjort i hela mitt liv. Vi har verkligen blivit fyllda med kraft. Ja, tänk hur underbart att bli fylld med den Helige Ande och prisa Gud i tungor. Till dig som ännu inte har blivit döpt i den Helige Ande vill jag säga: Lägg ut på djupet, prisa Jesus för vad du har fått och du skall snart få erfara att glädjen strömmar in i ditt hjärta och det som är bundet i dig löses. Du blir fylld av kraft och prisar Gud på Kanaans tungomål. Tack och lov! Jag tror, att om vi skall kunna leva ett segrande liv, behöver vi denna kraft så vi kan stå emot satans listiga angrepp. Till sist vill jag säga till dig, min vän, som inte är frälst: Sök Jesus av hela ditt hjärta och du skall få erfara samma lycka och glädje som vi har erfarit. Slutligen vill jag citera en sångvers, som blivit så levande för mig: Det enda som bär inför den vita tronen, det är en frälsad själ, halleluja. Och detta är nog, ty all min synd blev sonad, När jesus dog för mig på Galgata.

Föregående inlägg Helbrägdagörelse i försoningen!
Nästa inlägg “Frikyrklig samling”

Relaterade inlägg

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x