Tron på Jesus gav mig nytt liv

För en tid sedan läste jag i en undersökning av Svenska Kyrkan, att endast 15 % av dess medlemmar tror på Jesus Kristus. Det måste ovillkorligen rent logiskt betyda att 85 % inte tror på treenigheten, vilket betyder att skapelseberättelsen kanske inte är sanning för dem och då kanske inte heller Bibelns ord.

Jag är en gammal missbrukare som tror på det som står i Bibeln, att Jesus kan göra allt nytt, och att hans Ande och kraft upprätthåller det som är skapat. Jag var långt nere i mitt missbruk och kunde inte med vanliga metoder sluta, inte heller behandlingshem eller annat lyckades hjälpa mig, men JESUS KUNDE. Hade jag tillhört dessa 85 % icke troende vore jag nog idag död, och det på alla sätt. Jesus tog inte flaskan ifrån mig, men gav mig kraft att sluta.

Nåväl, nog om mig. Jesus gav mig vilja att leva, ett mål, en glädje, en kärlek, som jag inte trodde fanns. Det gör den inte heller i denna värld så full av egoism, elakhet, våld och annat elände. Enligt Bibeln kan man i denna världen bara möta dessa hemskheter, så det är inte konstigt att folk i allt högre grad söker sig till kemisk glädje. I mig själv var jag inte mycket att ha (och det faktum kvarstår) men jag tror på Jesus, hans frälsning och den förnyelse man genom dopet till JESUS KRISTUS får. Om man vill se hur svårt – eller enkelt – det faktiskt är att bli frälst bör man läsa i Bibeln, Romarbrevet 10:13: Ty var och en som åkallar Herrens namn skall bli frälst.

Jag kan av egen kraft inte åstadkomma något alls (inte ens ta hand om mig själv, vilket tiden bevisat), men genom hans nåd fick jag frälsning, och därmed kraft i mitt nya sinnelag att ta hand om Herrens skapelse och tempel (hur konstigt det än låter så är det min kropp), och därmed viljan att sluta förstöra den med diverse kemi. Det jag tidigare sökte av kärlek och glädje fick jag nu av Jesus, och inte genom fylla eller annat. Så jag tackar dig Jesus för den nåd och kärlek, omsorg och möda som du lagt, och fortfarande lägger på mig, jag kan aldrig förtjäna det, eller åstadkomma det själv, bara genom dig Jesus, så än en gång tack.

Tro mig när jag säger att Jesus kan ge vad denna värld och dess furste aldrig kan. Det offer som gjordes för oss alla syndare på Golgata ger oss alla en möjlighet att komma till Gud, att få en mening vi utan honom inte har. Så vänd dig med tillförsikt till Jesus, han lyssnar till allas våra böner. Han är en levande GUD, och ger liv.

Föregående inlägg Midnattsropet nr 2 2011
Nästa inlägg Himmelrikets hemligheter

Relaterade inlägg

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x