- Jag kom i andehäryckning på Herrens dag

Appell av Sven Westman

- Jag kom i andehänryckning på Herrens dag. (Upp 1:10)

Har du någon gång då du läst Uppenbarelseboken funderat över hur denne gamle man; nittio år och litet till, kunde vara så farlig, så att man måste landsförvisa honom till ön Patmos? Han säger själv att det var för Guds Ords och Jesu vittnesbörds skull. Vilken kvalitet! En nittioårig man som var så farlig för det dåvarande samhället på grund av Guds Ord, att han måste landsförvisas. Jag vet inte hur han själv upplevde den här dagen, om hans liv gick i moll. Men det slutade sannerligen i dur, och han gav oss en bok med 22 kapitel. Denna bok är omdiskuterad, och man har gått så långt att man till och med säger att den borde barnförbjudas.

[Läs mer]

Se jag står vid dörren och klappar

”Se, jag står vid dörren och klappar på. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och hålla måltid med honom och han med mig.” (Upp 3:20)

Det här Bibelordet kommer i mina tankar ganska ofta. Har jag verkligen släppt in Honom, eller har jag bara öppnat dörren lite på glänt, ”med säkerhetskedjan på”?

Är Jesus mitt allt? Han är min Frälsare, men är han också ”Herre” i mitt liv? Kan jag säga som Paulus:

[Läs mer]

Spännande möte med en tidigare ”healer” i Frankrike

Intervju: Stig Andreasson

På vår resa från södra Frankrike tillbaka norrut mot Belgien tog vi vägen till den lilla staden Rombas. Där hade vi aldrig förut varit, eftersom den ligger lite vid sidan om huvudvägen genom Lothringen, som gränsar både till Tyskland och hertigdömet Luxemburg. Rombas har bara tio tusen invånare men ligger i det folkrika departementet Moselle, där över en miljon människor bor och arbetar. Orsaken till att vi reste till Rombas var att vi hade planlagt ett besök hos Walter Vappiani, en före detta ”healer” som blivit frälst och befriad från sina ockulta förmågor.

[Läs mer]

Ett beklämmande besök i Marias högborg

Text: Evy Junesved

Ett besök i Lourdes i södra Frankrike, gjorde mig verkligen beklämd! Visst har jag läst om Mariadyrkan men att få se människor, som med fullt allvar dricker vatten och tvättar sig i vatten till syndernas förlåtelse, gjorde så ont i mig att jag bara vill ropa ut varningens ord ännu högre och peka på att det finns frälsning endast i Jesus Kristus!

En hög staty med Maria som ”Himmelens drottning” med krona på sitt huvud, välkomnade till denna pilgrimsplats. Vid hennes fötter ser man ett hav av blommor och människor, som faller ner i tillbedjan.

[Läs mer]

Att se målbilden

Text: Samuel Hafsahl

Församlingen är ingen fabrik, och vi är inte industriarbetare som
kommer till vår maskin och gör vår lilla del, och sen återvänder till
vårt eget liv. Gud har större tankar om dig och mig. Låt oss vara som Abraham i tiden; skåda staden med de fasta grundvalarna. Se på
Kristus, bevara tron, och fullända loppet. Herren kommer snart!

Tabernaklet

- Se till att du gör detta efter de mönsterbilder som har visats för dig på berget.

[Läs mer]