Ett träd planterat vid vattenbäckar

Vittnesbörd av Gertrud Johansson
**
**

Den här världens furste försöker få oss tillbaka in i all den där smutsen som vi lämnade då vi blev frälsta. Vi ska gå en annan väg, leva ett annat liv. Vi har ett annat mål, en annan önskan och längtan i vårt liv, att förverkliga något helt nytt, med evighetsvärde.

Nu för tiden hör man i kristenheten förkunnelse om, att när man blivit frälst kan man fortsätta sitt liv som det var förut, och så har man frälsningen som en sockertopp på livet. Det där stämmer inte. Vårt liv är radikalt förändrat efter frälsningen; vi har blivit omvända och går en annan väg. Det innebär en stor och radikal förändring i våra liv. Annars är det ingen sann frälsning och omvändelse. Vi måste lära oss förstå och genomskåda när vi hör en sådan förkunnelse. Gud är den som har berett frälsning för oss, han har gett oss Jesus. Jesus har gett oss nytt liv. Vi har fått ett hopp, ett evigt liv. Det är så värdefullt, stort och fantastiskt, och nu får vi vandra som visa människor,  på ett sätt så att vi verkligen tar vara på det liv som vi har fått. Det  kan gå illa om vi inte förstår dessa ting. Då kan vi bli bedragna av den här världens furste, som försöker få oss tillbaka in i all den där smutsen som vi lämnade då vi blev frälsta. Vi ska gå en annan väg, leva ett annat liv. Vi har ett annat mål, en annan önskan och längtan i vårt liv att förverkliga något helt nytt, något som är av evighetsvärde. Vi ska inte låta oss bedragas att fortsätta med det smutsiga som man sysslar med i världen.

[Läs mer]

- Kan en människa stå rättfärdig inför Gud?

Appell av Michael Hafsahl

Idag är det exakt 24 år sedan jag blev döpt. Det var sommarkonferens, jag hade blivit andedöpt torsdag kväll, och blev döpt lördag kväll. Jag är så glad för att frälsningen håller. Det man har i Kristus är något alldeles underbart som inte världen på något sätt kan förstå eller greppa tag i. Man måste själv komma till Jesus och uppleva frälsning. Uppleva vilken underbar kraft det finns i Jesu namn.

[Läs mer]

- Jag har förändrats!

Vittnesbörd av Dimitrij Siskin
**
**

Jag har under tre veckor varit i mitt hemland Litauen där jag besökte en församling jag varit hos tidigare. Det var de som visade mig vägen till Jesus och när de nu träffade mig var de mycket glada över att se hur jag förändrats. Jag är väldigt glad över frälsningen. Jesus kan göra under på alla sätt och vis. Genom Guds hjälp fick jag också kontakt med min far efter många år utan att vi vetat om varandra.

De sjöng om Guds trofasthet

Missionsreportage från bergsbyn Baptiste i Haiti.
Text: Stina Fridolfsson
**
**
Det var en sällsam upplevelse att åka till samhället uppe i de haitiska bergen, några mil från dominikanska gränsstationen Elias Piña. Vi körde på ganska hyggliga vägar de tjugofem milen från Santo Domingo till haitiska gränsen, men sedan var vägen plötsligt bara en smal och gropig grusväg, som hade passat bäst för en liten åsna att gå på. Men vår jeep klättrade tålmodigt de slingriga vägarna upp till Baptiste, tungt lastad med mediciner, skolmaterial och livsmedel.

[Läs mer]

- Jesus har gett sitt liv för oss

Vittnesbörd av Anita Eriksen
**
**

Vi har fått uppleva frälsningen, och det vill vi naturligtvis kunna ge till andra människor också. Då är det så att Jesus sa: Gå ut i hela världen och gör alla folk till lärjungar. Ett sätt kan vara som vi gjort idag, att vi går ut på torget och sjunger om Jesus, vi tar med plakat där det står vilka vi är och om vägen till Jesus, vi delar ut traktater och så får vi bedja till Gud att det är någon människa som då kan ta emot Ordet och förstå att Gud vill det bästa för dem.

[Läs mer]